Розпочинаємо Публічну програму до 125-річчя музею!
Цієї п’ятниці ми проведемо Вступну розмову та обговоримо наступні питання:
🔹Як змінилося поняття “національний” щодо мистецтва та ролі музею?
🔹В який спосіб вибудувати інклюзивний та децентралізований наратив експозиції?
🔹Якої ревізії потребує канон?
🔹Якою має бути деколонізаційна оптика щодо історії мистецтва в музеї?
У дискусії візьмуть участь:
🔸Світлана Шліпченко, кандидатка історичних наук, директорка Центру урбаністичних студій;
🔸Олена Скоморощенко, кандидатка філософських наук, наукова співробітниця Інституту філософії НАН України імені Григорія Сковороди;
🔸Євгенія Буцикіна, арт-критикиня, культурна менеджерка, докторка філософії, доцентка Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
🔸Антон Богдалов, завідувач відділу історії незалежної України, Національний музей історії України;
🔸Модераторка – Оксана Баршинова, заступниця генерального директора NAMU.
📌18 жовтня (п’ятниця) о 16:00
📌Реєстрація за посиланням: https://forms.gle/JtzkLhz1Q2QDx3jw8
📌Вартість: безкоштовно за умови попередньої реєстрації
📌У разі оголошення повітряної тривоги просимо відвідувачів негайно прямувати до укриття за адресою вул. Хрещатик, 4 та на станції метро «Майдан Незалежності».
🏛️ Подія відбудеться в NAMU, за адресою: вул. Грушевського, 6
❗ ВАЖЛИВО: Потрапити до музею можна через службовий вхід позаду
Відразу після утворення Української Народної Республіки в 1917 році перший директор музею Микола Біляшівський виступив з проєктом Українського Національного Музею. Однак його задуми не здійснилися через завоювання України більшовицькою Росією.
У 1920-х роках провідні науковці музею Данило Щербаківський та Федір Ернст підняли цю ідею та втілили у 1925 році через організацію виставки українського портрету ХVІІ – ХХ століть та у 1929 році – виставки «Українське малярство ХVІІ – ХХ сторіччь».
Тоді статті до каталогів визначити провідну роль музею у творенні історії українського мистецтва, а сьогодні ми звертаємось до напрацювань дослідників початку ХХ століття з метою перегляду канону, критеріїв, а також термінології й періодизації українського мистецтва в сучасних реаліях.